A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. január 4., kedd

Hiába ismétlik tömegesen, hogy gond van a közlekedéssel, ha nem foglalkoznak ezzel az illletékesek

Ócsa város fórumpótló blogja fennállása óta többször foglalkozott már a városi közlekedés rendkívül sanyarú, az ingázókat kiszolgáltatott helyzetbe kényszerítő állapotával. Tavaly októberben, "Gond a közlekedés Ócsán" címszóval foglalkoztunk már a témával. Ebből kifolyólag több összehasonlítást példát és történetet közzétettünk már, várva a városvezetés közbenjárását. Számos lakossági és utaspanasz bizonyítja, hogy a városi közlekedést nem hagyhatja szó és beavatkozás nélkül a továbbiakban a városvezetés. Jómagam mellett számos itt élővel együtt bizton állítom, hogy Ócsa városában a legrosszabbak a közlekedési feltételek, ha a környék településeihez viszonyítjuk. Városi létünkre ez méltatlan és megalázó, de elfogadhatatlan is. Én és sokad magammal többen nem is értjük, hogy a polgármester miért nem jár el ez ügyben az itt élők érdekei mentén. Neki már rég fel kellett volna venni a kapcsolatot a közlekedési szolgáltatókkal. Tárgyalásokat kellett volna kezdeményeznie a Volánnal és elérni, hogy legalább 30 percenként legyen összeköttetés a város és a főváros közt. Ez nem irreális, hiszen más települések rég elérték mindezt és tudják a saját honpolgáraik számára mindezt biztosítani. A Volán is képes erre, hiszen 10-20 percenkénti követési idővel jönnek-mennek a buszok a környezetünkben. Az is kötelező feladat lenne az önkormányzat számára, hogy elérje, vagy kiharcolja a napi legalább 6 gyorsjárat párt a társaságtól. Ez azt jelentené, hogy a reggeli és az esti csúcsban minimum 3 pár járat az autópálya igénybevételével 30-40 percen belüli elérhetőséget biztosítana. Jelenleg ez csupán 45-75 perc között lehetséges. A XXI. században az óránkénti 30 kilométeres átlagsebesség és a 30 perces eljutási idő egy 30 kilométeren belűli két város között, nem az ördögtől származó elvárás.
A vasúti közlekedés szintén olyan gondokat hordoz magában, amivel érdemben foglalkozni kell. A vasút megbízhatatlan, pontatlan a kötött pálya előnyeit nem használja ki. A város még egy összefüggő járdával sem segíti ezt a közlekedési ágat. A vasútállomást és környékét kiiktatta a városközponttal kapcsolatos elképzeléseiből. Rendezett parkolót nem tervez az állomáshoz, az utakat nem fejleszti a környéken, kerékpár tárolót, és utat még terv szinten sem képes felmutatni. A várost átszelő vasút mentén két átjáró van, ahol nincs elkülönítve a közúti forgalom a gyalogos- és kerékpárostól. A keskeny átvezető útrész mellé nagyon nagy szükség lenne legalább egy gyalogjárdára. Erre nem csak a fokozott balesetveszély, hanem kimondott állampolgári és közbiztonsági igény is jelentkezik. Ócsa hivatalos honlapján az akkor még feltörekvő Bukodi Károly alpolgármester. Tavaly novemberében a Kórtan (rossz úton a város) címmel jelent meg összeállítás, ahol rámutattunk, hogy már 2008 előtt is volt igény a rendezett vasúti átjáróra, és annak biztonságossá tételére, járdával való kiépítésére. Ez az akkor még létező, Bukodi Károly alpolgármester online fogadóóráján szintén felmerült. Még válaszolt is rá az akkor alpolgármesterként aktívan internetező Bukodi Károly, de mára ezt az elérhetőséget és annak visszakereshetőségét megszüntette, és az archívumot a város honlapjáról azóta le is vették. Így nem maradt más visszatekintés, mint a blogunk által publikáltak ez ügyben. Pedig volt idő, amikor az is elhangzott, hogy hetente beszélnek a MÁV-val az átjáró ügyében. Igaz erről hivatalos levelezést soha nem publikált senki. Így kétkedve fogadom, hogy bárki is tett ez ügyben konkrét erőfeszítést. A hivatal csupán a zajos vonatok okán folytatott levelezését tette közzé. A vasúti átjáró és a menetrendi rendezés tárgyában hasonló nem született. De visszatérve 2008-ra és azt megelőzőre, már akkor is gond volt az átjáró és a vasút elérhetősége. Erről nem csak Helga átirata, hanem a sokasodó panasz is tanúbizonyságot tesz. Az akkori alpolgármester, a városvezetés azóta sem javított a helyzeten. Bukodi Károly jól ismeri ezt a problémát, hiszen korábban ő volt az, aki ígéretet tett ennek rendezésére. Sajna máig nem történt semmi. Legutóbb csupán arról lehetett hallani, hogy a nem is olyan rég rendbe tett vasútállomási épület leromlás jeleit mutatja. Ennek kapcsán szeretnék elérni a vasútnál, hogy figyeljenek oda, s ne hagyják károsodni az épületet. Azonban újság és tömegtájékoztatás híján erről sem jutott érdemben információ a lakossághoz. A vonatpárok késése, rendezettsége, sűrítése fel sem merült, mint igény az önkormányzat részéről. Ezzel a közösséget érintő problémával, mint a közlekedésünk része, abszolúte nem foglalkozik senki.
Nem marad más, mint a folyamatos jelzés, a panasz és az igények fenntartása, érvényesítési törekvése a lakosság részéről a szolgáltató és a városért, az itt élőkért felelős önkormányzat felé.
A mai közlekedési rovatunkat egy utaspanasz publikálásával zárom, szemléltetve a vázolt tényállást.

Tisztelt Máv-Start ZRT!

Azzal a panasszal írok Önöknek hogy a 142-es vonalon meglehetetlenítik az utasok életét.
A 2010/2011-es menetrend teljesen rossz az iskolások és dolgozókkal szemben egyaránt, ugyanis abba nem gondoltak bele hogy aki délutánra jár dolgozni nem tud mivel bejárni ha eltörlik a 11 óra 29 perckor Lajosmizséről induló személyvonatot, ez azért sem jó mert általában mindenki 14 óra jár dolgozni és a munkahelyen senkinek nem fogják elnézni ha nem ér be időbe a munkába. A tanulókkal is kiszúrnak meg a délelőttös dolgozókkal is mert a úgymond diák járatot is eltörlik ami 14 óra 07-kor van Kispesten, így is sokan vagyunk rajta.
Arra is panasszal élnék hogy rendszeres a vonalunkon a késések,a héten többször is előfordult hogy beérkezett a vonat Ócsa állomásra és a Lajosmizséről közlekedő személyvonat 30-40 perces késéssel jött és a forgalom irányító azt a tájékoztatást adta hogy nem engedhetik ki a vonatot,pedig az idő alatt le érne Dabasra ahol be tudná várni az ellenkező szerelvényt. Nem elég hogy már a Nyugatiból késve indul ki,de minden dupla vágányos állomáson így Pestszentimrénél is várni kell állandóan, utána még Ócsán is és aki lentebb lakik közel 1 óra késéssel ér haza.
Azt kérném Önöktől hogy csináljanak valamit mert ez nem állapot ami itt folyik!
*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése