A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. január 5., szerda

Vasúti történet (közlekedés gyanánt)

Kedves MÁV Blog és Olvasók!

Friss, vonatkimaradásos és sokat késős történet péntekről, a 142-es vonalról. Jó olvasást!

Üdvözlettel:

P.B.


Tisztelt Ügyfélszolgálat!

2010. november 12., 142-es vonal

Ismét kimaradt a 2849-es járatuk. Ezúttal a kiesett kapacitást pótolták, nem úgy, mint az elmúlt 2 hónapban történt esetek alkalmával, amikor úgy gondolták, hogy körülbelül 2 vonat utasai, azaz olyan 600-700 ember elfér a szokásos, 3+1 kocsis ingavonaton (ami egyébként 1 vonat utasainak is kevés, de Önök ezt 2 és fél éve nemveszik tudomásul). Ezúttal végre másképp történt, végre rájöttek, hogyha elrontanak valamit, akkor azt a lehetőségek szerint helyre is kell hozni, tekintve, hogy szolgáltatásról beszélünk.

Természetesen ez nem mentesíti Önöket a felelősség alól, miszerint ezen a napon ismét többszáz ember késett el kizárólag az Önök hibájából a munkából, iskolából, vagy egyéb, akár ezeknél fontosabb eseményről. Ráadásul az elmúlt 2 hónapban rendszeresen, már-már heti szinten ezt művelik a fizető utasaikkal, ami véleményem szerint eszméletlenül nagy pofátlanság, és tűrhetetlen. Mint korábban írtam, minden ilyen esetben panaszt fogok tenni Önöknél, nincs ez másképp most sem.

De ezen a napon Önöknek ez a kimaradó vonat is kevés volt, próbálták tovább tetézni az amúgy sem kicsi, 40 perces késést. Amikor elindultam itthonról, már láttam, hogy a 2849-essel összevont 2817-esre is 10 perc késést jelez az ELVIRA. Ennek megfelelően ki is mentem a megállóhelyre, de a vonat végül nem 10, hanem 16 perc késéssel indult el Felsőpakonyról. Majd Kőbánya-Kispestre 27, Budapest-Nyugati pályaudvarra 29 perc késéssel érkezett meg.

Mi is volt ennek a növekvő késésnek az oka? Az, hogy Önök egy olyan vonatot állítottak ki, ami a következőképpen nézett ki: 2 mozdony, 2*(3+1) személykocsi, 1 mozdony. Vagyis a vonaton összesen 8 személykocsi és 3 mozdony volt. Nyilvánvaló, hogy az egyetlen üzemelő mozdony ezt kissé nehezebben húzta el, mint a szokásos vonatot. Persze most mondhatnák azt, hogy ellentmondás van a levelem első része és e között, de alapvetően nincs. Az utasok köszönik, de nekik bőven elég lett volna a 8 személykocsi és 1 mozdony is, a logisztikai problémájukat, miszerint még 2 mozdonyt valahogy el kell juttatni Budapestre, próbálják úgy megoldani, hogy nem okoznak újabb kellemetlenséget (félórás késést) az utasaiknak. Ez Önöknek ismét nem sikerült, hála a "hozzáértő" csapatuknak.

Tehát ha a két dolgot, a kimaradást és a késést együtt tekintjük, amik külön-külön is elfogadhatatlanok, akkor pár száz utasuknak összességében 1 óra 9 perc késést okoztak. Erre nincs mentség, ez nem szolgáltatás, ez csak egy nagy bénázás, csakhogy a bénázásért pénzt kérni hatalmas pofátlanság, mint már írtam, de még ha ingyen is lenne, akkor sem szép dolog ilyen nagy mértékben eltérni az előre meghirdetettől.

Azt már csak megemlítem, hogy a szerelvényfordulók és a keresztek miatt ismét egész napos 10-15-20 perces késés alakult ki a vonalon, ez megint csak elfogadhatatlan.

Kérem az eset kivizsgálását, az érintett dolgozók felelősségre vonását, tájékoztatást az eredményekről, valamint azt, hogy az ilyen és ehhez hasonló eseményeket próbálják elkerülni a jövőben.
*

4 megjegyzés:

  1. Mondjuk az tény, hogy elég súlyos hiba van a délutáni páratlan menetrenddel... A 14:27 és 16:27 között két óra az nagyon sok... Kéne még egy 15:27-ös is. De amúgy elég tetszetős a menetrend, legalábbis ahhoz képest, amit ebből a sz.rkupac 142-esből ki lehet hozni.

    VálaszTörlés
  2. sziasztok!

    A helyzet az hogy aki nem ezen a vonalon jár és nincs neki délutános műszakja,annak biztos tetszik az új menetrend.De sokan 14 órára sehogy nem ér be dolgozni. Kérdem én hogy mért jó az hogy sem délelőtt,sem délután nincs ideje semmire az embernek?
    És akinek gyerek van?
    h.v.orsi

    VálaszTörlés
  3. Teljesen megértem ezt a 14 órás dolgot, hiszen lényegében arról van szó, hogy egy vonatot 40 perccel korábbra hoztak. A következőt pedig 20 perccel korábbra.

    Ha én csináltam volna a menetrendet, akkor a 9:27-estől kezdve órás ütemet vezettem volna be, egészen 23:27-ig, kifelé pedig 6:18-től 23:18-ig. Mindezt tartani hétvégén is, mert semmi értelme hétvégén sem a 2 órás lyukaknak. A START-nál másképp gondolták, szerintem rossz ötlet volt, de bizonyos időszakban még mindig jobb, mint jelenleg, és az elmúlt években.

    Amúgy meg lehet nézni, hogy elég nagy mértékben megnőtt a menetidő, ez volt a félig-meddig ütemes menetrend ára. Remélem, valamennyire be fog válni, én egyelőre félek, hogy el fogják rontani a szerelvények hosszát...
    pbence

    VálaszTörlés
  4. A késésekhez:
    Minden egyes nap mindegy egyes vonat késik a 142-esen. Nem tudok olyat mondani, amikor teljesen pontos lett volna a vonat.
    De mostanában már hetente előfordul egy-egy vonatkimaradás vagy 20-30 perces késés, ami nem kevés.
    Biztos vagyok benne, hogy ezek nem mind az általad felsoroltakból következnek.

    A menetrenddel sem az a bajom, hogy nem 10 percenként járnak a vonatok. Hanem egyrészt az, hogy sok helyen nem tartható, nem úgy van megcsinálva, hogy ne legyen késés. Másrészt meg az, hogy én elvártam volna a reggeli csúcsidőn kívüli egész napos 1 órás ütemet a vonalon, hétvégén is, ezzel szemben 1,5-2 órás lyukakkal van tele az új menetrend is, teljesen értelmetlenül. Amúgy alapvetően örülök a változásnak.

    A menetjegy árának visszaigényléséhez:
    Nem adják vissza. Csak IC-n, a 25%-át. A MÁV-START szerint csak IC-n várhatom el, hogy ne késsen, vagyis hogy kevesebbet késsen, mint 30 perc.

    Szerintem ez felháborító. Bármi bármennyit késhet, kivéve az IC, de még abban sem bízhatok, mert simán késhet bármilyen következmény nélkül 30 percet.

    A menetrendhez:
    Délután már simán megy az órás ütem, reggel megfelelő a sűrűség, délelőtt és kora délután van gond, akkor nem sok vonat indul.
    Én azt gondolom, hogy ha délutántól egészen éjjelig megy az órás ütem, akkor elegendő szerelvény lenne arra is, hogy ezt délelőttre is kiterjesszék. A jegyvizsgálók száma sem lehet gond, ugyanebből az okból.
    Ekkor viszont már nem túl sok többletköltség lenne megcsinálni a délelőtti ütemet is, viszont utasvonzó lenne, tehát hosszútávon hasznot is hozhat.

    VálaszTörlés